Dienstag, 12. Februar 2008

Katmer Pogaca


Merhabalar
Bugün Arkadaslarin Bloglarini dolasirken
sevgili -www.mutfakgüncesi.blogspot.com-güzel
Sayfasinda Katmer Pogucanin tarifini denemeye karar verdim.
Ölcülerini aynen aktariyorum sadece ben yas Maya yerine
1 Pkt Kuru Maya kullandim..Ve Tuzda ilave ettim.
Bana göre biraz az tuzluydu.Ev Halki cok begendi.
Birdahaki sefere tatli olarak ic harcinda degisikler yapip denemeye
karar verdim.8 bezeden degil 4 bezeden acmayida düsündüm.
Cok büyük pufidik olmasina gerek yok bence zaten Lezzeti bi harika.
Yakinda denemem ne sonuc verecek burda sizlerle paylasirim.

Malzemeler:
1 su bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)
20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya)
2 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı tozşeker
Aldigi kadar Un


Arasına:
75 gr tereyağ(yumusak)
100 gr beyaz peynir

Hamuru hazirlayin bekletmeden 8 bezelere ayirin ve teker teker acin üzerine tereyagindan sürün.Üst üste dizip son acilan bezeye yag sürmeyin.
Tüm acilan bezeleri ayni anda tekrar güzel Merdane ile büyütün.
12 parcaya kesip peynir harcimizdan koyarak rulo seklinde sarin.Firin Tepsisine dizerek 30 dakika kadar mayalandirin.Firinlamadan evvel üzerine yumurta sarisi sürün.
175-180 derecede kizarana kadar pisirin..


Afiyet olsun

2 Kommentare:

Disalce hat gesagt…

merhabalar...

nilhanım harika görünüyor....

ellerine sağlık....


güzel bir kahvaltılık olurdu şimdi...

Aynur hat gesagt…

eline saglik

bunlardan bende bir kac kez gordum deniycekdim ama firsat olmadi

en kisa zamanda istiyorum

Sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com